Instruktorem potápění v Egyptě: Díl 1. Kurz IDC právě začíná

Natruc všem překážkám, klackům pod nohama, skepsi a zejména světu navzdory, se listopad 2021 zapíše do mých podvodních dějin jako měsíc, v němž jsem se zapsala do kurzu instruktora potápění. Sen nuceně oddálený o dva roky se nyní stává skutečností. Posledních pět let je pro mě potápění vším. Není dne, kdy bych na potápění nemyslela. Není dne, který bych si nepřála strávit pod vodou. 


A proto se teď ocitám v Egyptě. Za 25 dní začíná ostrý start Instructor Development Course (IDC), v němž budeme učeni, jak učit. Nyní už opakujeme teorii, oživujeme zaprášené znalosti a všechny ty informace, jež bychom už z dřívějších kurzů měli znát. IDC není o tom, prohloubit naše vědomosti o potápění. IDC učí, jak učit.

Upřímně, myšlenka, že bych již brzy měla začít někoho trénovat, je mi stále ještě relativně vzdálená, a to i přestože o statusu instruktora sním už dlouho. Cítím nutkavou potřebu posunout se zase o krok výš, je to jako vábení bájných sirén, ponoukání k následování vnitřních hlasů.

NEBÝT INSTRUKTOREM BYCH POVAŽOVALA ZA OSOBNÍ ŽIVOTNÍ SELHÁNÍ

Abych pravdu řekla, IDC pro vlastní potápění prakticky vůbec nepotřebuju. Coby divemaster jsem soběstačná až až. Žene mě však touha dokázat si, že na to mám. Jak by řekl Daniel Landa:

…“Touha je brána, ke všemu o čem jsi snil. Touha je cesta i cíl… Touha je zázrak, kámo, zázrak!“…

Ten kurz mě srazí na kolena. Dostane mě na dno a bude mi stát nohou na krku, dokud nebudu prosit o smilování. Budu potit krev a slzy, budu to chtít vzdát a na všechno se vykašlat. Budu si přát, abych se nikdy nenarodila.

INSTRUKTOR JE JEDINÁ MOŽNÁ CESTA. NEVEDE NIKAM JINAM

Ale bez kurzu bych nebyla kompletní. I kdybych nakrásně neuspěla a zjistila, že je IDC nad moje síly, musím to zkusit. Nikdy už bych si neodpustila, že jsem se coby zdravá a silná holka o tuto výzvu nepokusila. Vyčítala bych si to do konce svého bytí. Bylo by to jako vzdát vejšku těsně před státnicema. Nebyla bych to už JÁ.

TIP: Zpátky do minulosti a roku 2019, kdy jsem se prokousávala kurzem Divemaster na Bali a také jaké bylo moje divemasterovské poprvé

Kdysi mi stačilo být OWD a divila jsem se ostatním, proč si pořád zvyšují certifikace. Dostávalo se mi odpovědí, že čím víc víš, tím víc chceš vědět víc. Nechápala jsem to. Byla jsem spokojená se svými pár ponory a maximum, kam jsem dokázala dohlédnout, bylo AOWD. Víc ani ťuk.

A dnes? Prahnu po tom být instruktorem a ukazovat začínajícím potápěčům, jaká nadpozemská nádhera žije pod vodní hladinou. Chci mít tu možnost ovlivnit život druhým. Ukázat jim křehkost vodního života, naučit je chránit a pečovat o moře. Chci jim změnit život. Jednou provždy.

A proto si jdu za svým snem. Neúprosně, vytrvale a nic na světě mě nepřinutí odbočit z mé cesty. Protože když člověk opravdu chce, SNY SE PLNÍ.

Komentáře